Alla inlägg under september 2010

Av Elin - 30 september 2010 12:08

Måndag: Idag har jag känt mig lite hängig och trodde jag höll på bli förskyld.

men på eftermiddagen kände jag mig bättre så när jag kom hem gick jag upp till församlingshemmet i byn för där var det övning med Elgamabe kören.

Det var inte min bästa gång eftersom jag kunde inte ta dom höga tonerna eftersom jag var hes.

Vi fick besök från två tjejer som hade sett på Ica att Elgamabe kören övade klockan fem uppe i församlingshuset i Docksta så dom  ville komma och  intervjua oss och fotografera oss för att sedan lägga ut det på en hemsida på Internet som heter www.alltomkramfors.se

Så det var lite svårt att koncentrerar sig på texten när man fick kamerablixtar på sig.

Men det var väldigt roligt

Av Elin - 29 september 2010 22:45

Nu ikväll har jag varit och gratulerat en god vän som fyller 18 år.

hon bor nämligen i bjästa så det var en bit att åka så hennes mamma var så snäll att hon hämtade mig när hon var på väg hem efter jobbet.

När vi kom dit ställde hon fram bullar och kakor på bordet.

hon hade också beställt smörgås tårta och marsipan tårta som hon också ställde fram på bordet.

När man hade fikat så mycket gott var det skönt att sätta sig´i soffan och vila magen.

och se på när födelsedagsbarnet öppnade sina presenter som hon hade längtats till hela dagen.

  


Av Elin - 28 september 2010 17:14

Mina syskon har varit hemma i helgen på lördagen  for hela familjen till  våran

sommarstuga.Där vi har varit hela helgen.

När vi satt i soffan och såg på (Här är ditt liv) fick jag en ny livs syn att.För att kvällens gäst var Lena  Maria  Klingvall  hon är väldigt framgångs rik i Japan för sin vackra röst.

Men det har inte varit lätt för henne.

Hon föddes nämligen utan några armar och det är helt fantastiskt att höra om hennes uppväxt.



Av Elin - 24 september 2010 13:42

Ikväll har jag varit på teatern tillsammans med mina föräldrar inne i byns bygdegård.

Vi var ca:150 personer som var sugen på ett gått skratt.

Och skattade fick vi verkligen göra   .

När det blev paus bildades det en lång kö av människor som var  fika sugna.

Eftersom vi satt längst bak kunde vi snabbt och enkelt köpa fika utan att stå i kö.

Själva teatern hette FÄRDKNÄPP.

Dom kommer att spela upp den i övriga länet också. Så jag föredrar er att se den om ni vill få ett gott skratt.

  

Han som spelade Daniel heter Ingmar Virta.Ni känner nog igen honom från Drama serien Kvalster.

Där han spelade Reine.

Av Elin - 22 september 2010 22:06

Nu har jag sett på säsongstarten av  Berg flyttar in.

Jag har hört att hon har haft ångest inför den tredje säsongen eftersom hon ville göra den ännu bättre.

jag tycker inte hon behöver ha ångest för hon är fantastisk i allt hon gör. Lycko kramar till dig.

Kvällens gäst var Gunde Svan han är en människa som jag alltid tyckt om och han växte i mina ögon ännu mer.

Jag håller med om det Carina sa. - Gunde är härlig som ett tokigt barn som man blir glad av.


  

Med den här bilden ville jag bara visa er Carinas härliga bad mössa för att jag tycker den var så söt.

Jag tog den här bilden med telefonen från tv:n det är därför den är lite suddig.

Av Elin - 22 september 2010 17:51

Måndag: Idag har jag varit på praktik för första gången efter sommaren. Det var väldigt roligt att få komma tilbaka dit och se hur alla barn har förändrats sedan sist .När jag kom hem igen  gick jag upp till  kyrkan och in till församlingshemmet för att sjunga med kören första gången efter sommaren.

På kvällen gick jag till Gympasalen i Docksta där det var  motions gympa för alla damer i byn. Välkomna alla kvinnor.


Av Elin - 16 september 2010 21:25

När jag kom hem idag gick jag in till pappas jobb där det var en kvinna som satt och tog emot Röster till Valet 2010.

När jag kom så körde jag mig och mamma ner tillbaka till pappas jobb för då var det  vår tur att rösta.

När vi hade röstat så körde jag  en sväng runt Gällsta sjön tillsammans med mamma och pappa.

Av Elin - 14 september 2010 19:33

Det har varit en jobbig dag på skolan för jag har varit trött och jag tror att jag håller på att bli sjuk.

Då var det härligt att sluta klockan 12.30 för att hinna med bussen.

När jag kom hem så lade mig i soffan och såg på tv tills mamma och pappa kom hem.

För då började jag att laga mat.

Just nu så sitter jag framför tv:n  och ser på (Halv åtta hos mig )

medans jag hör hur det ös regnar utanför.

Ovido - Quiz & Flashcards