Alla inlägg under augusti 2009

Av Elin - 30 augusti 2009 16:45

Igår var jag kassör på en fest som var i byn det var ca:40 st som var där.

Och det är roligt att göra något på helgen än att sitta hemma och se på tv:n

Så tack du som fixade den här festen.

Av Elin - 26 augusti 2009 21:09

Idg hände det en lustig sak jag råkade somna på bussen och vaknade inte där jag skulle kliva av.

Utan jag vaknade när jag var vid Näske krog då fick pappa lov att hämta mig där.

Det har aldrig hänt mig förut.

Men slutet gott allting gott   :0)

Av Elin - 25 augusti 2009 21:55

idag for hela klassen till hemsön där vi åt surströmming (ursh) hos våran lärare det var mysigt förutom doften som stank över hela hans gård.

Senare åkte vi ner till stranden där det var några som skulle bada i det kalla vattnet.

Efter det åkte vi tillbaka till skolan för då var det var dags att fara hem.


Av Elin - 24 augusti 2009 20:14

Idag började skolan igen det kändes lite jobbigt att kliva upp så tidigt igen.

Första skoldagen var rätt lugn vi fikade berättade vad vi hade gjort i sommar vi slutade 12.00 som vi ska göra resten av veckan.

När jag kom hem gick jag till Docksta baren och köpte en mjukglass,

När jag satt  tillsammans med Nalle och njöt i solen gick Gacka och Evertsson förbi med lilla Wilmer.

Just nu så sitter jag och ser på tv

Ha det så bra


Av Elin - 21 augusti 2009 14:58

Idag tog jag med Nalle på en promenad runt byn.

När jag kom hem gick jag och mamma över till grannen och fikade.

Jag ska lägga upp en bild på vad vi fick för fika.

Kvällen bestod av att jag var hemma själv eftersom mamma och pappa åkte till ladan och dansade.

Av Elin - 20 augusti 2009 20:32

Idag har jag gått en promenad med nalle vi gick runt Gällsta sjön.

Här  nedanför kommer några bilder på vad vi gick förbi.

Nu medan jag sitter här och skriver så vinner  Usain Bolt 200 meter på 19,19 sekunder.  (Vilken kille)


Av Elin - 19 augusti 2009 19:40

Idag har jag bara tagit det lugnt kollat på friidrott på tv:n.

 varit ute och gått en promenad med nalle vi gick hem en sväng till marre där nalle blev väldigt ompysslad.

Just nu så sitter jag och diggar till caroline af ugglas nya skiva :o).

Här nedanför ser ni ett kort på när vi syskon åkte VILDA MUSEN på grönan.


Av Elin - 18 augusti 2009 17:22

Hela förmiddagen bestod av att jag kollade på friidrott på tv:n.

När pappa kom hem åt vi lunch på baksidan när han gick tillbaka till jobbet gick jag och slängde papper m.m i en återvinningsstation tillsammans med nalle.

När jag kom tillbaka hem bakade jag mina goda chokladmuffins.

Ovido - Quiz & Flashcards