Alla inlägg under mars 2010

Av Elin - 29 mars 2010 17:27

Hej på er.Dagarna som har gått sedan förra inlägget har det hänt en del.

I onsdags så körde jag min 4 körlektion det gick faktiskt bra.

Den här gången körde vi till Björknäs fram och tillbaka i 50 km/tim

och så tränade jag på höger sväng nästa gång är det vänster sväng som gäller.

Igår var vi i ELGAMABE kören i väg och sjöng i Ullånger när vi hade sjungit klart så for vi till 22:an och fikade.

Och idag har jag varit i tandläkaren och lagat ett hål som jag fick när jag åt en kola.

Hoppas att ni har gaft en trevlig måndag.

Av Elin - 23 mars 2010 22:11

På skolan idag så började brannlarmet att tjuta så då fick alla elever och personal  lov att gå till ådalshallen för att höra vad som hade inträffat men det visades bara vara en övning så vi hann att gå en promenad innan vi åkte hem med bussarna.

Nu ikväll har jag varit på ett klimat party och lyssnat på hur man kan ta handom miljön och klimatet på bästa sätt och där vi i Elgamabe kören sjöng några låtar

Av Elin - 22 mars 2010 21:45

Tänk vad tiden går fort när man har roligt jag kom till mormor i fredags och nu idag var det dags att fara till skolan igen  så klockan 07.00 vaknade jag mormor för att min kära morbror skulle köra mig till kramfors.

Idag på skolan har vi i klassen varit på studiebesök till ett gruppbostad där vi fick gå runt och kolla på olika lägenheter och sedan fick vi fika (mums).


Av Elin - 21 mars 2010 19:49

På förmiddagen idag gick jag och mormor runt Dysjön i det härliga vädret som hade hållt i sig sedan i går.

När vi kom tillbaka hem satte vi oss bakom huset och solade.

Sedan gick vi in och kollade på skidor. 

Av Elin - 20 mars 2010 14:23

Vaknade klockan halv 10 gick ner och åt frukost tillsammans med mormor medans vi åt löste vi melodikrysset som vi klarade efter vi hade tänkt till lite.

Efter vi hade löst krysset gjorde vi iordning oss för vi skulle gå ut och gå runt Dysjön det var också en väninna till mormor som följde med oss.

När vi kom tillbaka gick Gun hem till sig och vi gick hem och satte oss bakom huset och solade och fikade i det underbara vädret.

Just nu så sitter jag och mormor inne och hejar på Anna Carin Olofsson och Helena Jonsson i skidskyttet.


Av Elin - 18 mars 2010 22:00

  Denna helg har jag mamma och pappa varit i Stockholm där vi skulle övernatta hos min brorsa.

 Det var lite tveksamt om vi skulle  åka någonting över huvudtaget eftersom när vi vaknade  morse så kände vi att det var is kallt inne i huset och då visades det bara vara 13 grader inomhus.

 men vi bestämde oss för att åka iallafall eftersom vi har längtat så mycket till denna helg och pappa skulle ringa tillen person och fråga om han kunde hjälpa oss med pannan.

 När vi kom fram till Stockholm så gick  i GALLERIAN vi några timmar tills brorsan slutade arbetade och då  bestämde oss för att följa med honom hem när vi kom hem så stod hans sambo vid köket och hälsade oss välkomna medans hon gjorde i ordning maten.

 På kvällen så åt vi tacos och kollade  på TV : programmet Let's dance.

  

Den här bilden tog jag i somras då jag var hos min brorsa.


Av Elin - 18 mars 2010 20:36

Regn och snör nu tycker jag att att det räcker med allt detta rusk för nu vill jag ha vår och det tycker jag att vi är värda efter denna kalla vinter.

Nu ska jag gå och börja packa ihop mina saker för i helgen ska jag sova över hos min mormor för att mamma och pappa ska till Stockholm och se på Jerry Williams.

Ha det så bra allihopa.

Av Elin - 17 mars 2010 19:30

Idag har jag varit på min praktik plats.Det var fantastiskt väder idag. Så då tog vi på barnen sina ytterkläder och gick en liten promenad till en backe där barnen fick åka pulkor och mattor.

På eftermiddagen så gick jag ner till körskolan för det var dags för ännu en körlektion.


Här sitter Koffe och Sara på o`learys där vi åt och kollade på vem som vann melodifestivalen 2010.



Titta vad det har börjat tina upp på byns hockey plan Det betyder att det snart  blir vår.

        

Ovido - Quiz & Flashcards