Alla inlägg under februari 2011

Av Elin - 20 februari 2011 20:30

På söndagen var det dags för oss  att lämna Stockholm för att åka hem till lilla Docksta igen.

Jag tycker att det är jobbigt att fara ifrån något som jag tycker är väldigt roligt som tex att fara till Stockholm.

Buss resan gick ganska bra förutom att jag fick sitta baklänges ända till sundsvall då det blev ledigt på en plats som sitter åt rätt håll.

 

  


Av Elin - 19 februari 2011 23:30

Idag har jag mamma och syrran varit i kista där vi har varit inne  kistamässan. Varför vi just var där idag beror på att vi såg på tv reklamen att äntligen hemma gänget skulle vara där så då fick vi lust att fara dit.

Ps. bilder från det kommer senare.

Nu ikväll har hela familjen + brorsans tjej varit på hamburger Börs och tittat på REA = Roligt,elakt,aktuellt.

Innan vi gick in till salongen bjöd pappa oss på en drink

när vi hade druckit upp drinken så var vi laddade för en riktig skratt kväll.

Och skratta fick vi verkligen göra jag tyckte att allt var bra men bäst tyckte jag nog var när Ola forssmed skulle laga mat efter hur halv åtta helge berättade hur han skulle göra och då fick man se hur Ola missuppfattade allt Helge sa.

När vi kom tillbaka till huset igen så bjöd dom på tea och smörgåsar  innan det var dags att gå och lägga oss.

god natt på er mina vänner.















Av Elin - 9 februari 2011 16:45

Nu ikväll har jag följt med pappa till byns bygdegård för att kolla på när pappa och dom andra som fanns i lokalen spelade Brigde.

Orsaken till att jag följde med pappa just ikväll var för att jag hade fått samma uppdrag som igår nämligen att fotografera olika aktiviteter som händer i Docksta för att senare lägga ut bilderna på DBTK:S nya hemsida.

och ikväll var det  Bridge jag skulle fotografera.


  

Av Elin - 8 februari 2011 23:15

Pappa hade gett mig ett uppdrag att när jag var på gympan i gympasalen i Docksta så skulle jag fotografera några bilder på dom damerna som ville vara med på bild.

För att sedan skicka dom till pappas jobbvia Mail för att sedan lägga ut dom på DBTK:S nya hemsida

Jag skulle också fotografera när "Gubbarna ".

Så jag fick stanna kvar i gympasalen längre än vanligt.

  

fotograf : Elin B  

Av Elin - 7 februari 2011 19:25

Resten av helgen har varit lugn vi for en sväng till våran sommarstuga för att kolla om det hade kommit mycket snö dit.
När vi hade skottat det lilla som behövdes så gick vi en promenad på ca:3 km.

När vi kom tillbaka till stugan gick vi in och fikade innan vi for vidare för göra ett besök hos mormor där hon bjöd oss på en laxgratäng (fantastiskt god middag )


Av Elin - 5 februari 2011 16:45

När jag kom hem från jobbet gick jag direkt upp till församlingshemmet i Docksta där jag brukar öva in nya låtar tillsammans med  Elgamabe kören.

På kvällen när jag kom hem från kören så satte jag mig framförtv:n och hade en lugn hemma kväll.









Av Elin - 4 februari 2011 23:30

Jag lovade ju er att berätta hur det gick när jag var iväg och bowlade tillsammans med Elgamabe kören.

När vi hade samlats på mums  åkte vi till matkompaniet där vi skulle äta

jag tog en banan pizza me jag var inte riktigt nöjd med den eftersom banan bitarna eller banan pengar som barnen på mitt jobb kallar dom.

Var smaklösa och sega ursh .


Vi behövde inte stressa för vi kunde sitta och äta ungefär 1 1/2timma innan vi kunde fara till bowling hallen och bowla.


Det gick ganska bra för mig jag fick två strike och ganska många spare.

Och klotet hamnade inte så många gånger i rännan och jag är ganska förvåndad att det gick så bra.

En annorlunda sak som vi gjorde denna gång var att efter varje spelad serie bytte vi motspelare.Så jag har tyvärr ingen aning hur hur mycket poäng jag fick på hela kvällen.

  

Av Elin - 4 februari 2011 16:47

Ikväll ska jag fara och Bowla i övik tillsammans med tjejerna och ledarna i Elgamabe kören.

Men innan vi ska bowla ska vi ut och äta jag tror att vi ska äta någonting Tahilänskt men jag är inte riktigt säker.

Men det blir nog gott ändå.

Jag kommer att berätta hur det har gått ikväll imorgon eftersom vi kommer nog hem ganska sent.


Ovido - Quiz & Flashcards