Alla inlägg under januari 2010

Av Elin - 12 januari 2010 22:15

På skolan idag har vi haft media då har vi pratat om vad  som är reklam och vart det finns någonstans och hur folk blir lurade på den.

På eftermiddagen har vi haft idrott då har vi spelat innebandy och jag gjorde två snygga mål.

När jag kom hem så år jag macka och te innan mamma och pappa kom hem

när dom kom hem så gjorde jag iordning mat.

På kvällen så ringde min kusin upp mig via datorn hon befinner sig i spanien där hon jobbar med barn.

Av Elin - 11 januari 2010 22:15

På skolan idag skulle vi ha en dans lektion men då var det så att läraren hade glömt bort att berätta att han inte inte kunde komma så då fick vi sluta tidigare och åka hem.

När jag kom hem så åt jag en macka drack lite te och läste tidningen innan pappa och mamma kom hem.

På kvällen så var det dags för gympa igen men det var bara 7 kvinnor nästa gång så vill jag att det ska komma flera.

Av Elin - 11 januari 2010 22:15

På skolan idag skulle vi ha en dans lektion men då var det så att läraren hade glömt bort att berätta att han inte inte kunde komma så då fick vi sluta tidigare och åka hem.

När jag kom hem så åt jag en macka drack lite te och läste tidningen innan pappa och mamma kom hem.

På kvällen så var det dags för gympa igen men det var bara 7 kvinnor nästa gång så vill jag att det ska komma flera.

Av Elin - 10 januari 2010 15:56

I fredags innan jag skulle åka hem med bussen gick jag in på eurosko och kollade om det fanns några skor som jag tyckte om. Jag hann nästan inte in i affären innan jag såg ett par skor som verkade vara bra  så jag provade dom och dom passade mig utmärkt så jag köpte dom det var ett par som jag kan använda på mitt jobb.

På lördagen  promenaden så skulle jag prova dom men det var inte så smart eftersom jag fick skavsår på halva vägen så jag kunde inte gå så långt som jag hade tänkt.

Dagens promenad blev en plåga för jag hade så ont i fötterna men jag gick iallafall halvvägs innan jag bestämde mig för att vända om.


Av Elin - 9 januari 2010 21:33

Det har väldigt mycket för mig innan jul nu  ska berätta lite av allting om ni undrar något så skicka gärna en kommentar så svarar jag på det.

Dagarna innan julafton for jag och hälsade på mina syskon som bor nere i  Stockholm där jag bara tog det lugnt i några dagar gick till en stor köpcentrum och shoppade.

När vi kom hem till mamma och pappa igen dagen före Julafton så mumsade vi på  tunnbröd med julskinka och julmust.

På julafton var vi hos mormor där vi åt  av ett stort julbord men det var två stycken ur familjen  som jobbade extra som jultomtar så dom kom lite senare.

När vi hade suttit och ätit så var det dags för 50 KR Det innebär i korta drag att man ska köpa en sak  för 50 kr var och sen ska man lägga dom i en säck för att sedan en och en ska gå och öppna  visa vad man har fått sedan ska man gissa vem som har köpt vad.Vinnare blev kusin Moa som hade 6 poäng.¨

Man skulle också rösta på bästa och sämsta julklappen. Kanon = Bästa  hos mormor blev mormors ljussläckare och kalkon = sämst blev julpost som pappa hade köpt

På juldagen var vi hos faster då vi också har 50 KR där blev kanon Karins ljuslyckta och kalkon blev ett par strumpor

Ovido - Quiz & Flashcards